Voorbeelden van direct marketing

 
X

Download de whitepaper
'Direct Marketing'

In deze handleiding leer je hoe je een direct marketing campagne opstart.

Bedankt!

De whitepaper zal automatisch starten met downloaden, zo dadelijk ontvang je hem ook via e-mail.

 

VOORBEELDEN VAN
DIRECT MARKETING

Wees creatief!

8 leuke voorbeelden van creatieve DM mailings

Een direct mailing kan meer zijn dan een brief of foldertje in de bus. Bekijk deze inspirerende voorbeelden om je creatieve brein op te warmen voor je aan een
brainstorm begint.

Een kartonnen platenspeler

Een plooibare platenspeler in karton? Die dan nog eens echt werkt? GGRP Sound stuurde deze direct mail op naar enkele creatieve directeurs om hun te tonen hoe goed zij met geluid om kunnen.

Doe het zelf radio

We blijven nog even bij kartonnen geluidssystemen. Amerikaanse ingenieursstudenten kregen een pakketje met al het materiaal om een FM-radio ontvanger te maken. De studenten die erin slaagden werden getrakteerd op een speciaal radiostation van het Amerikaanse leger met advertenties om te solliciteren als ingenieur.

Sausage Party

Jeroen Meus is niet de enige die met worsten uitpakt. Het Canadese WVRST stuurde bloggers, influentials en voedingsrecensenten een T-shirt verpakt als roze worst. Wie de T-shirt droeg op de opening van het restaurant kreeg zijn maaltijd gratis aangeboden.

LACK popup

In China krijgen de ontvangers van de IKEA catalogus nog een klein extraatje erbij. Wie het kleine pakketje opent, wordt verrast op een onmiddellijk open poppend LACK-tafeltje.

Krokante post

Wanneer de postbode bij jou thuis een pakketje komt afleveren maar je bent niet thuis, krijg je een klein briefje waarmee je naar het postkantoor kan. KitKat bedacht deze direct mail die lijkt alsof het zo'n briefje van de postbode is, maar met een lichtjes aangepaste boodschap.

Vuile was

De makers van wasproduct Breeze Excel stuurde een staaltje van hun wasmiddel niet in een traditioneel postpakket, maar in een witte T-shirt. Door de verzending werd de T-shirt zo vuil dat de ontvangers meteen het product konden testen.

Dunk in the dark

Tijdens de Superbowl in 2013 viel het hele stadion zonder elektriciteit. Koekjesmerk Oreo speelde daar slim op in via sociale media met de volgende tweet:

Plantbare brief

Hoe promoot je het ecologische bewustzijn van je bedrijf via direct mail? Door het papier nuttig te maken natuurlijk. Honda drukte zijn brief op gerecycleerd papier met millieuvriendelijke inkt. Bovendien zater er bloemzaadjes in verwerkt.
Wie de brief plantte kon enkele weken later van prachtige bloemetjes genieten.

Even geduld, de pagina wordt geladen.

Loading