Wintersolden 2023: 5 tips om je communicatiestrategie te laten slagen!
Na de feestdagen volgt elk jaar de soldenperiode, de wintersolden van 2023 vinden dit jaar plaats van 3
januari tot en met 31 januari 2023. Om het maximale uit deze belangrijke periode te halen, geven we je
eenvoudige tips om je verkoopcijfers te verhogen en zoveel mogelijk mensen aan te trekken. Het gebruik
van drukwerk biedt heel wat kansen, het is dus een favoriet middel voor deze uitverkoopperiode.
Hier zijn onze 5 belangrijkste tips om er het maximale uit te halen:
1- Buitenpromotie
De winter is een van de belangrijkste periodes in het jaar om niet te missen, omdat winkeliers tijdens
deze periode een groot deel van hun omzet behalen. Het is daarom cruciaal om te communiceren en meer
klanten naar jouw winkel te trekken.
Een voorbeeld van een geschikt reclamemiddel is een beachflag om
klanten naar binnen te lokken.
Daarnaast is het een medium dat een grote waarde heeft voor je communicatiestrategie.
Posters, dit reclamemiddel kan worden gebruikt door alle bedrijven
die hun klantenbestand tijdens de
solden willen uitbreiden, het is een effectieve en snelle manier om jouw aanbiedingen en promoties van
het seizoen onder de aandacht te brengen.
In combinatie met posters kan een stoepbord een handig reclamemiddel zijn tijdens de solden. Tijdens
deze periode is het noodzakelijk om zichtbaar te zijn en om je te onderscheiden van je concurrenten. Een
stoepbord is dus ideaal om jouw buitencommunicatie tijdens de
solden af te maken.
2- Gebruik de kracht van je etalages
Aantrekkelijke etalages hebben de mogelijkheid om een waardevolle visuele, aantrekkelijke en
onvergetelijke ervaring te creëren, hun rol is om de belangstelling en het verlangen van
voorbijgangers om jouw winkels binnen te gaan aan te wakkeren. Daarom is het belangrijk om
je etalages te gebruiken om jouw beste aanbiedingen van de winteruitverkoop aan te prijzen.
Muurstickers, vinyl zijn een snelle en eenvoudige manier om uw bedrijf te promoveren en de
maximale aandacht te trekken tijdens dit evenement.
3- Communiceren in de winkel
Flyers en brochures
zijn zeer effectief om te communiceren binnen jouw winkels. Deze
reclamemiddelen kunnen jouw aanbiedingen tijdens deze uitverkoopperiode aangeven, net als u
ook kunt profiteren van de stickers op de afgeprijsde producten. Deze methode wordt steeds
vaker in winkels gebruikt.
Denk eraan om jouw voorbereidingen nu al te doen voordat het seizoen aanbreekt. Ten slotte,
geef de voorkeur aan online afdrukken en kies voor vinylvloerstickers om de
veiligheidsafstanden tussen elke klant te respecteren. Aangezien door het volgen van
bovenstaande tips u zich voorbereidt om veel klanten naar binnen te trekken in uw winkels.
4- Huis-aan-huisbedeling :
Huis-aan-huisbedeling is een marketingstrategie waarbij jouw flyer of folder naar alle brievenbussen in
een specifiek geografisch gebied worden verzonden. Deze strategie wordt vaak gebruikt als je een
doelgroep wilt bereiken op basis van waar ze wonen en als je geen andere segmentatie nodig hebt.
In pricipe kun je alles zelf doen, maar het is gemakkelijker en sneller om dit door een specialistische
onderneming te laten doen. Via Flypost kan je makkelijk jouw huis-aan-huisbedeling in enkele stappen
online regelen.
Om jouw marketingdoelen te bereiken, kun je verschillende communicatiemiddelen gebruiken om
postcampagnes uit te voeren. Meestal wordt een gewone flyer of folder bedeeld maar waarom eens geen
brochure of kapvorm op maat verzenden?
5- Multi-channel: Print en digitale media
Net als de voordelen die het printen ons biedt, heeft het web er ook een aanzienlijk aantal.
Een multichannel communicatie is dan de beste oplossing om beide optimaal te benutten. Vaak
leidt papieren communicatie tot verkeer op jouw digitale kanalen. Je ziet een poster, je
wilt meer informatie, dan ga je naar je browser en heb je de website die aangekondigd wordt
bekeken. QR-codes zijn een zeer goed hulpmiddel om dit te vergemakkelijken. Offline
marketing helpt zo de online marketing en vice-versa.