Vijf simpele manieren om jouw zaak offline te promoten
We zijn soms zo intensief bezig met online marketing dat veel ondernemers vaak vergeten om hun bedrijf ook offline te promoten. Ze hebben het idee dat dit een tijdrovende en dure manier van adverteren is. Niets is minder waar. Offline marketing is nog steeds een zeer effectieve manier om jouw producten en diensten in heel België te promoten.
De essentie van offline reclame en -promotie
Met Flypost stuur je jouw drukwerk rechtstreeks naar alle brievenbussen bij jou in de buurt. Maar hoe ga je hiermee aan de slag en welke communicatiemiddelen werken best voor jouw bedrijf? We zetten 5 effectieve marketing tools op een rijtje die je kunt gebruiken.
Flyers: Het onmisbare communicatiemiddel
Een aankomend evenement? Een nieuw product of dienst die je aanbiedt? Of jouw bedrijf gewoon op een leuke of opvallende manier in de kijker zetten? Dit zijn allemaal goede redenen om flyers te ontwerpen. Ideaal voor het verspreiden van grote hoeveelheden. Verdeel ze op straat of steek ze in de brievenbussen van potentiële klanten.
Visitekaartjes: Val op!
Vaak vergeten als marketingtool maar een heel belangrijk onderdeel van de offline marketing. Je kunt maar één keer een goede eerste indruk maken. Jouw visitekaartje is een weerspiegeling van jezelf, dus kies een ontwerp en materiaal dat bij je past. Zorg ervoor dat potentiële klanten je onthouden met een uniek visitekaartje
Folders: De passe partout
Het wordt door Wikipedia beschreven als: "drukwerk dat bestaat uit één blad die een of meer malen gevouwen is". Maar waar worden folders voor gebruikt? Wel, het juiste antwoord zou 'alles' zijn waar je het voor wilt gebruiken. De mogelijkheden zijn eindeloos! Maak een infofolder, promoot jouw evenement, presenteer kort jouw product of dienst. Alles is mogelijk!
Brochures: De Promotie Kampioen
Je kunt brochures perfect gebruiken voor je offline marketing. Een ideale manier om jouw klanten alles te laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Het is ook een effectief middel om promoties voor te stellen. In tegenstelling tot een folder bestaat een brochure vaak uit meer pagina's en wordt deze ook vaak geniet.
Tijdschriften: Druk jezelf uit
Een tijdschrift is perfect als je veel te zeggen hebt. Je verspreidt een boodschap in je eigen stijl en gebruikt je creativiteit om zo vrij mogelijk te zijn in jouw creaties. Hier hoef je je niet te houden aan het standaard A4-formaat, maar kan je zeker kiezen voor een minder gebruikelijk model.