8 tips voor een geslaagde beurs

 

EEN GESLAAGDE BEURS

8 tips om er een succes

van te maken.

Zo haal je het meeste uit een beurs

Heb je een expositie of een beurs in het vooruitzicht of zou je graag eens deelnemen aan een beurs? Als je zoiets plant, heb je een goed plan van aanpak nodig.
Anders verspil je je investering of, erger nog, maak je een belabberde indruk op potentiële klanten.

Deelnemen aan een beurs doe je niet zomaar voor een appel en een ei. Een plaats huren, een stand ontwerpen, brochures en flyers printen, ... Het prijskaartje dikt al snel aan!

Beurzen trekken bovendien een heel divers publiek aan. Sommigen hebben dringend nood aan een snelle oplossing, anderen weten misschien zelfs nog niet dat ze jou product of service nodig hebben.

Valt je beurs in het weekend? Dan krijg je hoogtstwaarschijnlijk ook goodie bag-verzamelaars over de vloer. Personen die besloten hebben hun zaterdag door te brengen op een beurs. Het is belangrijk potentiële klanten te kunnen onderscheiden van deze dagtrippers.

8 dingen die je zeker moet doen

1. Stel een verantwoordelijke aan

Wanneer je deelneemt aan een beurs, zit je snel met een ellenlange to do-lijst. Elektriciteit regelen, materiaal huren, certificaten regelen. Zorg ervoor dat minstens één persoon een checklist heeft en verantwoordelijk is om alles te coördineren.

5. Dubbelcheck elk miniem detail

Door een typfout in het groot op je affiche zal je je nog weken slecht voelen!
Sluit onaangename verrassingen uit. Is taal niet je sterkste punt?
Neem dan iemand onder de arm die er wel iets van kent!

2. Meet jezelf de juiste uitstraling aan

Je hoeft niet per se de grootste stand te hebben.
Zorg ervoor dat je de mooiste hebt. Spreek je creativiteit aan en sta versteld van wat je kan bereiken.

6. Onthou waarom je daar bent

Eén doel: nieuwe opdrachten en nieuwe klanten winnen.
Noteer goed al hun contactgegevens en behandel hun naamkaartjes met fluwelen handschoenen.

3. Hou je deadlines in de gaten

Het heeft geen zin een dag op voorhand nog folders te bestellen of je affiches op te hangen als de beurs al bezig is. Hou rekening met lever- en productietijden en neem deze mee op in je plan.

7. Wees proactief

Stel voor informatie na te zenden.
Zo hoeven ze er niet de hele dag mee te zeulen en heb je meteen hun contactgegevens. En doe het dan ook...

4. Bepaal op voorhand je budget

Flyer.be biedt je verschillende oplossingen om jezelf te promoten zonder dat je hiervoor astronomische bedragen moet neertellen.

8. Volhard, speel kort op de bal

Volg strikt elk contact op. Als ze nog niet klaar zijn om iets te kopen of een overeenkomst te sluiten, vraag dan wanneer je hen best terug contacteert.
En opnieuw, zorg ervoor dat je het ook doet!

Banner Image: 

Even geduld, de pagina wordt geladen.

Loading